fredag 30 november 2007

Naaajs....




Inleder med ett klipp och fortsätter därefter med att be om ursäkt för frånvaro på bloggen under en tid. Vi har dock giltig frånvaro, veckan som inleddes i ett furiöst tempo, jobbmässigt, stagnerade aldrig utan vi har jobbat konstant sen i måndags känns det som... Vi har siktet inställt på 80-timmarsvecka och morgondagens samt Söndagens jobb kommer att ge oss de sista timmarna för att vi ska kunna utföra uppdraget.

Vi har inte säckat ihop helt och hållet trots allt och det tackar vi Folkets Kebab, arbetskollegor och extasy för.

Onsdagen och Torsdagen finns inte mycket att redovisa ifrån så vi får ta dagen.

Vi slutar vid 5 skjutet och sen piper vi iväg till Eriks syster för att hämta lite grejor, lägenheten som är på 256 våningen har ingen hiss så man gruvar sig varje gång man ska dit och hämta saker samt tigga om tvättmaskin. Efter att vi hämtat belongings så bär färden iväg mot Expert i Ökern där vi ljuger till oss en ny digitalbox, då den gamla brunnit upp efter diverse omkopplingsförsök. Snabbt stopp in på Kiwi där vi köper det man skall köpa på en fredag, öl, chips, öl, popcorn, öl, dip, öl, färdigmat, öl sen så får mandariner och vindruvor en chans också. Efter det lyckade stoppet vid "storsentrat" åker vi på Peppes Pizza och hämtar med oss en utomrdentligt god pizza, fast först efter att vi smakat deras Ringnes givetvis.

Nu har jag gått upp och satt mig på kontoret då våran internetuppkoppling har fått för sig att krångla för första gången under vår tid tillsammans. Jag tog med mig mina outsiders, vindruvor och clementin, mandarin, satsumas, vad det nu heter och ska janna mig en hel del på min första lediga afton.

För övrigt så kommer det ner en hemlig vän till Oslo imorgon, låt oss kalla honom Hatrik Pallin, han missade dagens tidiga tåg på grund av hemmaräka samt megabläcka. Det ska hur som helst bli roligt att kaosa loss rejält med Hatrik i Oslos nattliv!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, han är för fin den där Hatrik.

Anonym sa...

va´ hende?

Team Harpan sa...

Han fick i sig en f:r mycket