fredag 23 november 2007

Björnar

Den här helgen är en av många man hellre skulle vara hemma i Östersund än att kliva upp i ottan och jobba på ett risigt, sunkigt, bedrövligt, kasst, lortigt och jävligt mysigt lager i Oslo. Det är inte enbart för att slippa jobba man hellre skulle vilja vara hemma, det är helt enkelt en angenäm känsla att ha koll på saker och ting, att känna tryggheten i sin hemstad. Man vet t.ex att Pjaute, Mango & CO sitter på Cook och tar en för mycket. Man vet att Jerand sitter och svär över allt möjligt hemma i lägenheten. Man vet att Priffe är ute och hojar med sin bergscykel. Man vet att man kommer ta en för mycket. Man vet att samtliga i FIF kör 2dagars när det är spelledigt. Man vet att man kommer att sluta ensam på kebabbaren med en XL. Man vet att under tiden man käkar sin XL så ligger det någon som tagit sju för många över ett av borden. Man vet att man kommer lova att inte dricka på minst en månad.

Aja, just den här helgen är det av en annan karaktär önskemålet om att vara hemma uppstår. Det är fotbollsgala på, jag antar iaf det, Old Gamla, Östersund, Jämtland. Fotbollsgalan i sig kanske inte är något att längta speciellt mycket efter, om det inte varit så att BKB gör debut på detta event. Jag har svårt att se att det kommer sluta i något annat än Succé!

Jag och Erik önskar att vi vore där och kunde dela kärleken med detta härliga gäng.

Vi önskar även live-uppdatering under morgondagens afton!

HEJA BKB!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte logga in på msn, Martin, eftersom jag är på jobbet och jag inte får till det här.
Men via Facebook kan du få dina cybersoiala behov tillfredställda.

Anonym sa...

Och se för fan till att få bort den här jävla koden man måste skriva in för att lämna kommentarer. Megastörigt.

Team Harpan sa...

Jag tror att problemet är åtgärdat och jag ber dig och någon annan som har skrivit en kommentar så hemskt mycket om ursäkt för att jag stulit tid ur era liv.. *skjämz*

Anonym sa...

Det är S P I K just nu.