tisdag 4 december 2007

Va hände?


Ja vad hände egentligen...eftersom Martin inte sitter inne på någon info från lördagens bravader så får jag helt enkelt ta över den summeringen. Lördagen började iaf med en arrival av Patrik "Pjaut" Hallin som om än en dag för sent som alltid gjorde storstilad entré. Min telefon ringde 06.30 av att ovan nämde Patrik behövde vägbeskrivning från t-bane stationen i Ökern centrum till Lörenvangen 23 där fiat autorollern har sin mer eller mindre permanenta plats. Det gick sådär...jag hade klargjort för "Pjaut" att han skulle ha fyllt på mobilen och ha den laddad för att det inte skulle ske några missöden men hans febrila skickande av onödiga sms till mig under resan hade givetvis trasat sönder ekonomin på hans halebop kort. Eftersom Martins lördag gick i trötthetens tecken så var det givetvis jag som fick slita mig upp ur sängen för att hämta Patrik. Väl tillbaka i husbilen och efter ett gäng försök att skylla hela missödet på mig genom dålig vägledning förlät jag honom genast när jag upptäckte att han hade med sig en välkommnad present som bidrog ganska så mycket till Martins fortsatta sömnighet senare under kvällen. Pjaut gjorde sig hemmastad i husbilen och jag och Martin drog iväg mot Sandvika för att bränna av en 8 timmars arbetsdag som för övrigt gick ganska smärtfritt och vi höll som vanligt låda i fikarummet. En liten besvikelse fick jag dock uppleva när Beniz "Benza" aka jävla gris (kärt barn har många namn) körde vinlotteriet utan min närvaro och uteslöt min vinnande lott eftersom jag inte var "där"(vilket tydligen enligt Benza är samma sak som att vara inne i b-hallen och köra truck ovetandes om vad som sker) Efter att ha surat över det i ca 30 sek släppte jag iaf det och vi styrde skutan hemåt. Pjaut var otålig och hade enligt honom redan tagit 2 bira när vi kom hem (jag anser att det var snarare 7) så det var bara börja försöka komma ikapp. Lite "bläck jack" och en hel del turkist peppar järn senare dök även profilen Tobbe "maskinen" Löding in och frälste oss med lite dåliga och halvsjuka skämt (som vi tycker är asroliga!) Av 2 helor med turkisk peppar återstod nu endast botten på den sista och vi hade nog med bira pant till en ny. Nästa etapp var mot stensgata 35c och Björn Hamberg för att kika på Milan - Juve och fortsätta förbläckan. Här nånstans efter att ha oförtjänt ozzat på Milan började vi tappa kontakten med Martin och han verkade mest intresserad av Björns lädersoffa för att sedan efter en stunds nickningar inte klara av att hålla uppe blynacken. Vi lämnade alltså stensgata en man kort efter att martin aldrig återhämtade sig. Givetvis ett ganska stort tapp eftersom han e den som sköter all damkontakt och brukar leda oss andra i bläckan. Väl nere på stan gjorde vi en visit på nichol & son för att bläcka sönder oss totalt inför slutmålet som spikats till yatzy. Av oklar anledning hamnade dock endast Tobbe, Björn och Viktor Ström som vi fiskat upp på vägen och som jag (vilket inte var till min fördel) sopa i mig en gammeldansk med bara på yatzy medan jag och Pjaut fortsatte och driva runt på stan en stund innan jag även tappade bort honom. Avslutningsvis gick jag tillbaka till Nichol och träffade där på Emma och Anja för att fortsätta på det redan väl inpräntade bläcka temat och sedan vakna i en 2 sits soffa med tillhörande skallebang.

Tror att jag i och med det har sammanfattat hela händelseförloppet och gett er en bild av en ganska så vanlig lördag i våra liv.

Måste även med denna länk försöka beskriva på ett ungefär hur vi andra skötte oss utan våran läromästare Martin...



Topp 3 just nu i husbilen:

1. Pjauts odör från tischan efter 15 timmars möbelbärande.

2. Martins världsrekord av antalet dödshot under ett dygn(9 miljoner gånger blankt)

3. Mina pinsamma försök att vara lika stora 1:or som Martin och Pjaut.


Nu är de "thatsit" som Doctor Alban skulle sagt...

/3:an i Husbilen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg bild hahaha

Anonym sa...

vägra dela upp i stycken?