söndag 30 december 2007

Hem till byn














Vi började jobba i Torsdags och det var väldigt rofyllt och det kändes nästan lite öde... Det är många tappra själar som offrat blod, svett och tårar för Logistikk Compagniet som inte är ibland oss längre och det gör hela jobbsituationen mindre lustig...

Vi har dock några sköningar kvar så det ska väl ordna upp sig. För att vara säker på att företagets hjärta och själ, Benis, inte överger oss så hade jag och Bubben under Fredagen riggat ett Tequilalotteri då Benis favoritdricka är just Tequila... Grabben som får 64at på Julafton bleknade i jämförelse med Benis när han insett att han hade "vunnit" det importerade eldvattnet. Det ögonblicket ligger högt på min lista över roligast i Oslo..
"EN! lapp??" "jeeeevla griss" "tequila ikvel, ledig img, jeeevla griss"

Nåväl, när vi nu försäkrat oss om att Benis blir kvar några år framöver så känns det återigen ganska så tryggt.

Lördagen blev i vanlig ordning till bredden fylld med alkohol. Vi startade i husbilen direkt efter jobbet och begav oss senare ivg på förförförest hemma hos Micke och därefter bar det iväg till 4 galanta damer inne i byn. Möblemanget i lägenhet var för att utrycka det milt väldigt spartanskt. En luftmadrass, en sån som alla har, fick agera soffa, hälften av deltagarna på festen satt antingen rätt ner på golvet eller stod lutandes mot en vägg, gardiner saknades und so weiter... Stämningen drabbades dock aldrig negativt av de magra utbudet av sittanordningar, utbudet av drycker var desto fylligare och det är som alltid ett vinnande koncept när det gäller att ha en lyckad tillställning.

Vi gled ut från "casa del eko" runt 1 och drog då till två för oss okända hak, Johns och carma(karma) och det var oerhört trevligt. Vinet flödade och jag tror till och med att vi dansade.. Jag höll mig dock till traditionella svenska, stela, kassa, orytmiska danssteg istället för att köra favorit i repris... Efter stängning bar det ånyo iväg mot det kala hemme. Väl framme så var det en av oss som var trött.. Trött på riktigt. Jag har förbud att redovisa bilderna som togs men låt oss säga att jag är ruskigt nöjd med min nuvarande bakgrundsbild....

Idag så har vi jannat oss en hel del, kikat fussball, käkat chips och slumrat. Magkänslan säger mig att så äfven blir fallet resterande del av aftonen.


Spörsmål, varför är det så löjligt roligt att jävlas med folk som däckat?

Inga kommentarer: